lørdag den 3. marts 2012

Slut på bakterierne

Så er første måned i Portugal ovre og dermed også vores første del af praktikken på modul 11. Mikrobiologisk afdeling har været rigtig spændende, jeg har set og lært rigtigt meget og kan så småt begynde at forstå det med forskellige lugte af bakterie og kan nu også skelne mellem bakterier som jeg ellers da vi kom synes var 100% ens, i  hvert fald på dyrknings pladerne.

På mandag begynder vi et nyt sted, et laboratorium i den private sektor. Det skal blive spændende om der er så store forskelle som jeg umildbart forestiller mig der er. Der skulle også være chance for at jeg får min hånd tilbage i den 12 marts så det håber og glæder jeg mig til... det gør det bare SÅ meget lettere at skrive blok og deltage paktisk i klinikken..

I torsdags havde vi for første gang regnvejr hernede siden vi kom. Ifølge dem vi arbejdede sammen med var det også på tide, for der plejer at falde meget meget mere regn i februar end der har gjort indtil nu.. og torsdag var jo 1 marts.. så de har vel egentligt haft en regnfri februar i år? Meget usædvanligt. Så vi var ude og hente Christinas kæreste Anders i regn vejr.. hmm ja velkommen til Portugal.. Det var lidt uheldig det lige skulle komme nu.

Igår var vi alle 3 ude og spise sushi og der var altså genial sushi det var helt vildt lækkert! og stedet var super flot og god betjening absolut et besøg værd hvis man nu liiiige skulle komme forbi    
                          
http://www.sushitime.com.pt/

Ellers sker her ikke så meget lige nu.. Men den 10 skal vi ind og se Shaolin kung fu! det glæder jeg helt vildt til!

1 kommentar:

  1. ja det var en god fødselsdagsgave du fik dig der hva ;)glæder mig til lørdag

    SvarSlet