fredag den 11. maj 2012

Cascais

I de sidste 2 uger har jeg arbejdet med infektionssygdomme og lavet en forfærdlig masse fortyndings rækker. Vi laver visuelle prøver med patient prøve og antigener i agglutinering tests. Fortyndingsrækkerne lægges på specielle object glas som er specifik for hver enkelt bakterie der undersøges for og de mikroskoperes senere af lægerne. I forgårs var jeg med nede og kigge i mikroskop og det var super spændende

Sidste weekend havde jeg besøg fra Danmark af min mormor og morfar og gudfar og gudmor. De boede ude i Cascais som en turist by 30 mod vest fra Lissabon. De havde rugbrød og leverpostej med nam nam nam det er altså bare det bedste!. Fredag var vi også ude og se Europas vestliste punkt Cabo da roca i rigtigt lækkert vejr. Det var virkelig sjovt at tænke på at for enden af alt det vand lå Amerika. Der efter gik turen til Obidos og vi var oppe på borg muren.  Dagen efter tog vi på marked i cascais og var en tur nede i havnen og kigge på skibe det var rigtig hyggeligt. Aftnerne brugte vi på at spiller kort og jeg Vandt ! næsten.. eller det gjorde jeg ikke men sjovt det var det altså alligevel.

I den weekend der kommer nu har de lovet rigtigt godt vejr så vi skal en tur på stranden i morgen. I dag er det varmt men også overskyet. På søndag går min store jagt igang efter nogle malerier lavet af gade kunstnere så jeg kan sikre mig noget pynt til mine vægge til min lejlighed som venter på min når jeg kommer hjem

Fyrtårnet ved Cabo da Roca

Der ude et sted ligger Amerika


Vegnitartion ved klipperne 

Cascais

Ingen kommentarer:

Send en kommentar